وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

۱۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اشتباهات بزرگ در زمان شروع کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و درآمد اینترنتی این روزها توجه افراد بسیاری بخصوص جوان ها را به خود جلب کرده اند و احتمالا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید نیز قصد دارید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید.

پس حتما در ادامه این مطلب از درآمد برتر با ما همراه باشید تا چند اشتباه بزرگ برای شروع کسب و کارهای اینترنتی را به شما معرفی کنیم تا با شناخت این اشتباهات و جلوگیری از آنها، ریسک راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را به پایین ترین حد برسانید و بدین ترتیب میزان موفقیت شما افزایش یابد.

 

 

 

ولخرجی و اتلاف هزینه ها

با وجود اینکه یکی از مزایای کسب و کار اینترنتی این است که می توانید با هزینه بسیار کمی این فعالیت را شروع کنید؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در صورتی که در شروع کسب و کار برای آن سرمایه مالی در نظر گرفته باشید، می توانید یک شروع قدرتمندتر را تجربه کنید و زودتر به نتیجه مطلوب برسید.

با این حال باید در صرف هزینه ها از ولخرجی و هدر دادن آنها جلوگیری کنید و همیشه قبل از شروع هر کسب و کاری، هزینه های احتمالی آن را برآورد کنید و حتی بهتر است که از افراد فعال در آن حوزه مشاوره بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد هزینه های لازم و هزینه های غیرضروری کسب و کارتان داشته باشید.

ضمنا پس از بررسی و برآورد هزینه ها می توانید آنها را به بخش ها و مراحل مختلف تقسیم کنید و در هر مرحله از کسب و کارتان، به میزان سرمایه ای که برای آن بخش هزینه کرده اید توجه داشته باشید و اجازه ندهید که هزینه های شما از برآورد اولیه بیشتر باشد.

 

 

قرض گرفتن زیاد

نداشتن سرمایه اولیه لازم یکی از مشکلات رایج در شروع بسیاری از کسب و کارها و حتی کسب و کارهای اینترنتی محسوب می شود که اکثر اوقات در چنین مواقعی سرمایه اولیه بوسیله قرض کردن از دوستان و آشنایان و یا وام گرفتن تامین می شود.

البته این کار در حالت نرمال هیچ مشکلی ندارد و پیشنهاد ما نیز این است که در صورتی که در مورد فعالیت مورد نظرتان تحقیقات لازم را انجام داده اید و درصد موفقیت خود را مناسب برآورد کرده اید، حتما آن کسب و کار را شروع کنید؛ حتی در صورتی که برای تامین سرمایه نیاز به وام گرفتن یا قرض گرفتن از دوستان دارید.

اما نکته مهم اینجاست که شما باید برای بازپرداخت مبلغی که دریافت کرده اید نیز برنامه ریزی درستی داشته باشید و حتما منابع لازم برای بازپرداخت آن را در نظر گرفته باشید.

 

 

استعفا از شغل قبلی

اما بسیاری از افراد نیز هستند که در یک شغل در حال فعالیت هستند و برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودشان، از شغل قبلی استعفا می دهند؛ که در صورتی که این کار بدون برنامه ریزی و بدون در نظر گرفتن شرایط آتی، صورت پذیرد، می تواند مشکلات زیادی را برای مدیر آن کسب و کار به همراه داشته باشید.

بروز مشکل در چنین شرایطی دلایل مختلفی دارد.

اولین دلیل مهم اینکه همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، راه اندازی کسب و کار نیاز به سرمایه دارد، پس بهتر است تامین این سرمایه از طریق شغل خود فرد انجام شود تا آرامش بیشتری در اداره کسب و کارش داشته باشد.

و دلیل مهم بعدی این است که با توجه به اینکه چنین فردی قبلا درآمد داشته و احتمالا هزینه های خود را متناسب با درآمدش در نظر گرفته؛ در صورتی که از شغل قبلی خود استعفا دهد، درآمد آن را نیز از دست خواهد داد و هم برای تامین هزینه های شخصی و هم برای تامین هزینه های کسب و کارش، به مشکل خواهد خورد. البته با در نظر گرفتن این موضوع که تقریبا همه کسب و کارها در ابتدای کار نمی توانند درآمد قابل توجهی داشته باشند و برای رسیدن به درآمد اصلی نیاز به طی فرایندهای لازم دارند.

 

 

شروع بدون تخصص

شاید بتوان گفت که نداشتن تخصص، یکی از مهمترین و بزرگترین اشتباهات در شروع هر کسب و کاری می باشد.

فردی که تخصص لازم را در کسب و کارش نداشته باشد، نمی تواند به درستی هزینه های آن کار را برآورد کند و طبیعتا ممکن است در تامین سرمایه اولیه و یا در زمان هزینه کرد منابع، تصمیم درستی بگیرد و این عدم توانایی می تواند وی را با سختی های زیاد مواجه کرده و شروع کسب و کار جدیدش برای او بسیار گران تمام شود.

اما نداشتن تخصص در کسب و کار، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز به همراه دارد. در چنین شرایطی فرد نمی تواند روش های اصولی و ترفندهای کسب درآمد از آن کسب و کار اینترنتی را عملی کرده و در نتیجه احتمال رسیدنش به درآمد نیز بسیار کاهش خواهد داشت.

 

با این حال کسب تخصص برای شروع کسب و کار اینترنتی، آن چنان هم سخت و دشوار نیست و می توانید از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید و حتی در بعد از شروع فعالیتتان نیز از مشاوره افراد با تجربه بهرمند شوید تا با کمترین اشتباه، فعالیت خود را ادامه داده و به موفقیت و کسب درآمد مطلوب برسید.

 

 

تجربیات خود را به اشتراک بگذارید

در صورتی که شما هم تجربه ای در خصوص اشتباهات رایج در شروع کسب و کارهای اینترنتی دارید، می توانید تجربیات خود را از قسمت نظرات این مطلب، با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا به آنها برای جلوگیری از این اشتباهات کمک کرده باشید.

 

 

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مطلب، حتما سایر مقالات مرتبط با راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی را مشاهده کنید.

راه اندازی کسب و کار پولساز بدون نیاز به سرمایه اولیه

چرا کسب درآمد از اینترنت جذاب است؟

مزایای روش های کسب درآمد بدون نیاز سرمایه

چقدر زمان لازم است تا کسب درآمد از اینترنت شروع شود؟

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

راه اندازی کسب و کار پولساز بدون نیاز به سرمایه اولیه

چه کسب و کارهایی را می توان بدون سرمایه شروع کرد

همانطور که میدانید و احتمالا در میان دوستان خود نیز دیده باشید، افراد زیادی هستند که اوضاع مالی مناسبی ندارند و از طرفی شغل درست و درآمد مناسبی هم ندارند تا بتوانند شرایط اقتصادی خودشان را بهبود ببخشند.

و قطعا در جریان شرایط و مشکلات موجود در فرایند استخدام ها هم هستید و می دانید که میزان استخدام ها نسبت به میزان متقاضیان کار چقدر کم است و همان مواردی که قصد استخدام دارند نیز، چه شرایط و موانع سختی را پیش روی متقاضیان قرار می دهند.

هر انسانی برای رفع نیازهای مالی روزمره خود نیازمند داشتن درآمد است. برای اکثر افراد درآمد با کار کردن برای شخصی تحت عنوان، کارفرما، مافوق یا عناوین این چنینی تعریف می شود. در این میان افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند شیوه متفاوتی برای کسب درآمد داشته باشند. داشتن کسب و کار شخصی و کارآفرینی، برای این افراد ارزش بسیار بیشتری دارد.

وقتی صحبت از راه اندازی کسب و کار به میان می آید، بیشترِ افراد با حسرت به این موضوع نگاه می کنند، زیرا آنها این تصور را دارند که اگر سرمایه بزرگی نداشته باشند، نمی توانند در کسب و کار شخصی خودشان موفق شوند.

راه اندازی یک کسب و کار پردرآمد و پرسود برای بیشترِ افراد، همان سنگ بزرگی است که علامتِ نزدن است. و همین موضوع باعث می شود که انگیزه شان را از دست بدهند و با وجود اینکه هیچ علاقه به شغل فعلی خود ندارند، باز هم آن شغل را تحمل کنند.

 

 

 

 

روش های راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه

شاید عجیب به نظر برسد اگر بگوییم بدون سرمایه هم می شود کسب و کارهای پردرآمدی را ایجاد کرد. اما این موضوع حقیقت دارد و افراد زیادی در دنیا هستند که بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار کمی، کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده اند و به آن رونق بخشیده اند.

لازم رسیدن به چنین موفقیتی، داشتن آگاهیِ کافی است. در این مقاله از سایت درآمد برتر می‌خواهیم به معرفی روش های کسب درآمد بدون سرمایه بپردازیم و خیالتان را راحت کنیم که حتما لازم نیست سرمایه بزرگی داشته باشید تا بتوانید کسب و کار پولساز خود را راه اندازی کنید.

 

 

1- کسب درآمد از فریلنسینگ

فریلنسر به کسی گفته می شود که بصورت پروژه ای و دورکاری با کارفرما همکاری می کند و براساس توانایی هایی که دارد و به نسبت پروژه هایی که انجام می دهد، درآمد کسب می کند.

هر کاری که بتوانید آن را بصورت دورکاری انجام بدهید و در پایان کار، آن پروژه را به کارفرما تحویل بدهید، در دسته مشاغل فریلنسینگ قرار می گیرد. فعالیت هایی مانند برنامه نویسی، طراحی سایت، طراحی لوگو، طراحی نقشه ساختمانی، تایپ، ترجمه، سئو، تولید محتوا و امثال اینها.

 

چگونه می توانیم فریلنسر شویم؟

برای ورود به حرفه فریلنسری و فریلنسر شدن، ساده ترین کار ممکن را در پیش دارید. فقط کافیست آدرس سایت های فعال در زمینه فریلنسرینگ را از طریق جستجو در گوگل پیدا کنید و در این سایت ها به عنوان فریلنسر ثبت نام نمایید. حالا شما می‌توانید پیشنهادات خود را برای انجام پروژه های مختلف به کارفرما ارائه نموده و منتظر تایید آنها باشید.

به همین سادگی ورود به حرفه فریلنسری امکان پذیر است. پروژه ها در این سایت ها توسط کارفرمایان تعریف و ایجاد می شود و البته باید مبلغی را هم به عنوان شارژ ماهیانه و مالیات به مسئول سایت بپردازید که مبلغ زیادی نیست.

 

بهترین مهارت های فریلنسرینگ در ایران

طراحی سایت و کد نویسی آن

برنامه نویسی به زبان های مختلف

اپلیکیشن سازی

انجام پروژه های تحقیقاتی درسی

سئو و تولید محتوا

تایپ

ترجمه

طراحی گرافیکی

 

 

2- کسب درآمد از همکاری در فروش

شاید شما هم اصطلاح افیلیت مارکتینگ Marketing Affiliate یا همکاری در فروش و یا بازاریابی مشارکتی به گوشتان آشنا باشد.

در همکاری در فروش هم تولیدکننده و هم بازاریاب از فروش حاصل شده، سود می برند و هر کدام می توانند روی کار تخصصی خودشان متمرکز شوند. در واقع تولیدکننده می تواند تمرکز خود را بر روی تولید محصولات با کیفیت قرار دهد و فروشنده یا بازاریاب هم می تواند بر روی فروش بیشتر محصول و کسب سود بیشتر متمرکز شود.

همکاری در فروش یکی از روش های جذاب برای ایجاد درآمد است که برای کسب درآمد از آن نیاز به هیچ سرمایه اولیه ای ندارید و می توانید با فعالیت در سایت های همکاری در فروش به عنوان بازاریاب، درآمد جانبی مناسبی برای خود ایجاد کنید و پس از مدتی حتی این امکان را خواهید داشت که از این فعالیت به عنوان درآمد اصلی خودتان استفاده کنید.

اما خیلی ها از این راز اطلاع ندارند که چطور می توان از همکاری در فروش به درآمد بالا رسید، یا اینکه تا به حال به فکر استفاده از این روش درآمدزایی نبوده اند و یا اینکه اصلا نمی دانند که کسب درآمد از همکاری در فروش را چطور و از کجا باید شروع کرد.

 

3- کسب درآمد از وبلاگ نویسی

یکی دیگر از مشاغلی که می توانید بدون سرمایه اولیه در آن به کسب درآمد برسید، وبلاگ نویسی و بلاگری است که البته وبلاگ نویسی با بلاگری می توانند تفاوت هایی با هم داشته باشند که در یک مطلب مجزا به جزییات آنها خواهیم پرداخت.

اما در این مقاله در خصوص کلیات کسب درآمد از وبلاگ نویسی و بلاگری نکاتی را متذکر خواهیم شد که می توانید با بکارگیری همین موارد، درآمد اینترنتی خود را شروع کنید.

در این روش لازم است که شما موضوعات محبوب و پرطرفدار را شناسایی کنید و با انتشار مطالب و ویدیوهای رایگان و جذاب، مخاطبین زیادی را به وبلاگ یا پیج اینستاگرامی و یا حتی کانال آپارات و یوتیوب خود جذب کنید.

 

 

4- کسب درآمد از آموزش و تدریس

کسب درآمد از آموزش و تدریس آنلاین نیز یکی از بهترین روش های کسب درآمد می باشد که می توانید به واسطه آن، درآمد بسیار خوبی را کسب کنید؛ بدون اینکه به جایی یا کسی وابسته باشید.

در این روش کافیست که مهارت، دانش و تخصص خود را به علاقمندان آموزش دهید و در ازای این آموزش دادن هم درآمد کسب کنید.

ضمنا این آموزش دادن می تواند بصورت فایل های از قبل آماده شده باشد و یا اینکه بصورت آنلاین به مخاطبان خود آموزش دهید. حتی می توانید بصورت انفرادی به مخاطبان خود آموزش و مشاوره ارائه کنید و برای هر جلسه مشاوره، مبلغ مناسبی را دریافت کنید. البته این نکته را نباید فراموش کنید که هرچقدر آموزش ها و مشاوره های شما برای مخاطبانتان کاربردیتر و راه گشا تر باشد، افراد بیشتری خواهان استفاده از آموزش های شما خواهند بود و این مورد نیز بصورت مستقیم بر میزان درآمد شما تاثیر خواهد داشت.

 

 

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مطلب، حتما سایر مقالات مرتبط با راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی را مشاهده کنید.

چرا کسب درآمد از اینترنت جذاب است؟

اشتباهات بزرگ در زمان شروع کسب و کارهای اینترنتی

مزایای روش های کسب درآمد بدون نیاز سرمایه

چقدر زمان لازم است تا کسب درآمد از اینترنت شروع شود؟

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

چرا کسب درآمد از اینترنت جذاب است؟

آیا کسب و کار اینترنتی دارید؟ اگر کسب و کار شما اینترنتی است، حتما با جذابیت های آن آشنا هستید و می دانید که این نوع کسب و کارها نسبت به کسب و کارهای سنتی و حضوری چه مزایا و برتری هایی دارند. اما در صورتی که این کار را تجربه نکرده اید، در این پست از درآمد برتر با ما همراه باشید تا چند مورد از مزایا و جذابیت های کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم.

 

 

در کسب و کار اینترنتی محدودیت زمانی ندارید

زود بیدار شدن برای بسیاری از افراد یکی از مشکلات اصلی آنها برای رفتن به محل کار است و یکی از دغدغه های جدی این افراد محسوب می شود. مشکل وقتی جدی تر می شود که حقوقی که این افراد دریافت می کنند، جوابگوی هزینه های آنها نیست و علاوه بر مسائل روحی، با مشکلات اقتصای نیز روبرو هستند.

اما در صورتی که به اصول کسب درآمد از اینترنت آشنا باشید و طبق این اصول پیش بروید، قطعا می توانید درآمد بسیار خوبی را کسب کنید و حتی می توانید زمان فعالیتتان را خودتان تعیین کنید و ساعات کاری خود را مطابق با روحیات خودتان تعیین کنید؛ بدون اینکه خدشه ای در روند کسب درآمد شما ایجاد شود. و نکته مهمتر اینکه می توانید رییس و مدیر خودتان باشید و به کسی اجازه ندهید که برای تاخیر در شروع کار و یا ترک زودتر کار، به شما امر و نهی کند.

 

 

برای کسب درآمد از اینترنت، محدودیت مکانی ندارید

یکی از مشکلات کسب و کارهای حضوری این است که در  صورتی که در محیط کار حضور نداشته باشید، به احتمال زیاد کارهای شما به تعویق خواهد افتاد و در نتیجه تاثیر منفی در میزان درآمد شما ایجاد خواهد کرد. بخصوص اگر سیستم سازی نکرده باشید و یا اینکه بصورت انفرادی مشغول به کار باشید و مسئولیت تمام کارها روی دوش خودتان باشد.

اگر چنین شرایطی را تجربه کرده باشید، شاید این موضوع برای شما مثل یک رویا باشد که از هر جایی بتوانید کسب و کارتان را مدیریت کنید و مشکلی در روند کسب درآمد شما ایجاد نشود. و این رویا کسب و کارهای اینترنتی به حقیقت تبدیل شده و بخشی از مزایای آن می باشد. به همین خاطر روزانه فیلم هایی را مشاهده می کنیم که افراد در حال تفریح و خوشگذرانی هستند و این فیلم ها را در اینترنت منتشر می کنند و با توجه به اینکه از هر جایی می توانند فرایند درآمدی خودشان را کنترل کنند و با احتساب درآمد بسیار خوبی که دارند، دائما در حال مسافرت از شهری به شهر دیگر هستند و در کنار کسب و کار خودشان به کسب تجربه های جدید و لذت بخش می پردازند.

 

 

کسب درآمد از اینترنت تعطیل نمی شود

در صورتی که سایت داشته باشید، می توانید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته و حتی در روزهای تعطیل هم کسب درآمد کنید و برعکس مشاغل حضوری که در ساعت های غیرکاری و یا در روزهای تعطیل که هیچ درآمدی ندارند، در کار اینترنتی شما در هر زمان می توانید درآمد خود را بیشتر کنید.

بخصوص اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل حضوری دچار مشکلات شدید شدند و درآمد آنها به شکل بسیار بدی، دچار افت شد و همین مساله در روند افزایش مشکلات اقتصادی آنها تاثیر زیادی گذاشت.

در حالی که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، با شیوع کرونا رشد بسیار خوبی را تجربه کردند و جایگزین بسیار خوبی برای مشاغل تعطیل شده بودند.

 

 

سیستم سازی کسب و کار در اینترنت

در صورتی که سایت داشته باشید، تقریبا تمام مراحل خرید (از بررسی محصول تا ثبت سفارش و پرداخت هزینه) بصورت اتوماتیک انجام می شود و حتی در صورتی که سایت نداشته باشید، فقط در اینستاگرام فعالیت داشته باشید؛ باز هم نسبت به مشاغل حضوری، فعالیت کمتری را انجام خواهید داد.

در واقع شما می توانید توضیحات مربوط به هر کدام از محصولات و خدماتتان را بصورت کامل در یک پست ویدیویی یا متنی ارائه کنید و آن را در سایت یا پیج اینستاگرام خودتان منتشر کنید و پس از آن، افراد و مشتریان شما می توانند این توضیحات را مشاهده کرده و برای استفاده از محصولات و خدمات شما تصمیم گیری کنند.

این در حالیست که در کسب و کارهای سنتی باید توضیحات هر محصول را برای تک تک مخاطبین خود توضیح دهید و این کار بخش بسیار زیادی از زمان شما را هدر می دهد و در صورتی که این کار به خرید منجر نشود، خستگی آن به تن خواهد ماند.

 

 

شروع کسب و کار اینترنت بدون سرمایه

یکی از مهمترین و جذابترین خصوصیات کسب و کارهای اینترنتی این است که برای شروع کار به سرمایه خاصی نیاز ندارید و حتی می توانید بدون هیچ سرمایه اولیه ای کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید.

البته در صورتی که در ابتدای کار سرمایه ای برای آن در نظر گرفته باشید و این سرمایه را با مدیریت درست هزینه کنید، قطعا می توانید خیلی سریعتر رشد کنید و به درآمدهای بیشتری برسید.

با این حال در صورتی که هیچ سرمایه ای برای شروع کار ندارید، اینترنت بهترین فضایی است که می توانید برای کسب درآمد از آن، فعالیت خود را شروع کنید.

به نظر شما آیا این امکان وجود دارد که بدون هیچ سرمایه ای، یک کسب و کار حقیقی راه اندازی کنید؟ آیا می توان بدون هیچ هزینه ای یک فروشگاه در شهر راه اندازی کرد؟ طبیعتا این امر امکانپذیر نیست زیرا رهن و اجاره فروشگاه یا دفتر و همچنین هزینه های خرید تجهیزات اولیه برای محل کار، اجتناب ناپذیر هستند و مبالغ بسیار زیادی در هر همان ابتدای کار صرف می شود تا یک کسب و کار حضوری استارت زده شود و پس از آن هم، درآمد این فعالیت تضمین شده نیست. مشکلاتی که قطعا در کسب و کارهای اینترنتی با آنها مواجه نخواهید شد.

 

 

پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مطلب، حتما سایر مقالات مرتبط با راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی را مشاهده کنید.

راه اندازی کسب و کار پولساز بدون نیاز به سرمایه اولیه

اشتباهات بزرگ در زمان شروع کسب و کارهای اینترنتی

مزایای روش های کسب درآمد بدون نیاز سرمایه

چقدر زمان لازم است تا کسب درآمد از اینترنت شروع شود؟

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

طراحی معماری عملکردگرایانه مهدکودک

دانلود pdf طراحی معماری عملکردگرایانه مهدکودک و پیش دبستان تلفیقی کودکان دارای اتیسم و کودکان عادی

هدف این مطالعه، شناسایی و معرفی نیازهای روانشناختی کودکان اتیستیک و کودکان عادی است تا در طراحی معماری مهدکودک و پیش دبستان تلفیقی با رویکرد عملکردگرایانه، اعمال شود.

روش این پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوی اسنادی-کتابخانه ای است. به این منظور نظریه های روانشناسی رشد و منابع اصلی روانشناسی بالینی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین دو مرحله جستجو انجام شد:

1) جستجوی کتابخانه ای در میان کتابها، مقاله ها، مجله ها و پایان نامه هایی که تا کنون درباره طراحی فضا برای کودکان عادی و کودکان اتیسم انجام گرفته است.

2) جستجوی منظم پایگاه های اطلاعاتی ایرانی و خارجی.

 

در تحلیل ویژگی های کودکان عادی سه عامل روانشناختی شناسایی شد: مؤلفه های زیستی، مؤلفه های روانی و مؤلفه های اجتماعی.

در ذیل این سه عامل، نُه خرده مؤلفه یا نیاز سطح دو تعیین شد. مثل: نیاز به امنیت، نیاز به تعلق به محیط، نیاز به تحرک. در ادامه، این خرده مؤلفه ها با ویژگی های بالینی کودکان اتیستیک ترکیب شدند و فهرست مؤلفه های روانشناختی-معماری دو گروه احصا شد که در پنج دسته قرار گرفتند:

سازماندهی فضایی، آرامش، پیش بینی پذیری فضا، امنیت و بافت مصالح.

با تشریح این عوامل، فهرست مختصاتی که باید در طراحی معماری لحاظ شوند، بدست آمد.

 

نتیجه گیری اینکه اگر فضا متناسب با نیازها و ویژگی کودکان اتیستیک طراحی شود، اغلب امکانات و فرصتهای رشدی بیشتری برای کودکان عادی به ارمغان می آورد و باعث افزایش ضریب امنیت، رفاه و آسایش کودکان عادی می شود. این نکته می تواند مشوق والدین کودکان عادی در استفاده از مهدکودک و پیش دبستان تلفیقی باشد. البته باید فضاهای جانبی برای آموزش و توانبخشی کودکان اتیستیک تعبیه شود.

 

دانلود pdf طراحی معماری عملکردگرایانه مهدکودک

پیشنهاد می کنیم این فایل را هم بصورت رایگان دانلود کنید:

پاورپوینت تحلیل معماری مهد کودک

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

 

الزامات معماری در فضاهای آموزشی کودکان

دانلود pdf الزامات معماری در فضاهای آموزشی کودکان (بررسی تطبیقی دو شهر تهران و تورنتو)

محوریت دادن به ساخت و معماری مهدکودک ها در جهان، انقلابی در برنامه آموزشی کودکان بود که از سال 1830 شروع شد و همچنان ادامه دارد. از این زمان به بعد است که معماران و سازندگان مهدکودک ها تلاش بسیاری در نوسازی مهدکودک ها کردند. گروهی از آنها بیشترین وقت خود را صرف دوام، فضا و هزینه های طراحی در مهدکودک ها کردند و ایجاد خلاقیت و ارتباط با محیط را در این فضاهای انسانساخت محوریت بخشیدند.

امروزه در طراحی معماری خاص کودک، معیارهایی فراتر از ابعاد و اندازه ها مورد مطالعه قرار می گیرند؛ هرچند در ایران همچنان مهدکودک های طراحی شده در استانداردهای اولیه، دارای نواقصی بسیار هستند. مسئله ای که در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است، شناخت مقایسهای بین معماری مهد کودک در تهران و تورنتو (دو شهر مهم و پر جمعیت و چالش) می باشد.

در مطالعۀ صورت گرفته بر اساس بهره گیری از رویکرد نظری کریستوفر دی، از روش مشاهده و مصاحبه، به مقایسۀ تعدادی مهدکودک در تهران و در مقابل تعدادی در تورنتو کانادا پرداخته ایم. حاصل این تحقیق، نشان از این دارد که معماری مهدکودک های ایران در زمینه هایی چون استانداردهای فضایی، ابعاد و دید و منظر دارای ضعف می باشند، در حالی که در معماری مهدکودک های تورنتو، معماری وابسته به آموزش، هنر و خلاقیت طراحی شده است. با توجه به نیاز اوّلیه معماری مهدکودک به ملاحظات کودکانه به چنین جمع بندی دست یافتیم که در معماری مهدکودک ایرانی بر خلاف معماری مهدکودک غربی ملاحظات کودکانه در کم ترین حد خود دیده شده است.

دانلود pdf الزامات معماری در فضاهای آموزشی کودکان

همچنین این مطلب رو هم مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت مهدکودک

 

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

 

طراحی فضای مهد کودک

دانلود pdf طراحی فضای مهد کودک بر اساس رابطه بین صفات خلاقیت و ایده های معمارانه

هدف پژوهش حاضر تبیین مدلی علّی میان برخی صفات مؤثر در خلاقیت کودکان 3 تا 6 ساله ایرانی و برخی ویژگی های سامانه معماری است. با به کارگیری ایده های حاصل از مدل تحقیق، می توان فضاهای مهد کودک ها را به گونه ای طراحی کرد که انگیزش کودک ارتقاء یافته، قدرت تخیل و کنجکاوی او افزایش یابد و به پرورش خلاقیت کودک منجر شود. تحلیل داده ها بر اساس آمار توصیفی  استنباطی است. مطالعه عوامل شناختی کودکان با آزمون نگرش سنجی مربیان کودک صورت گرفته است.

روش نمونه گیری، خوشه ای تصادفی و حجم نمونه 219 نفر است. به دلیل فقدان پرسشنامه استاندارد در موضوع تحقیق، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. پس از بررسی پایایی و روایی ابزار تحقیق، داده ها به روش آماری توصیفی تحلیل و عوامل تأثیرگذار به روش تحلیل عاملی استخراج و براساس تحلیل ها، مدلی خطی طرح ریزی گردید. سپس رابطه و میزان تأثیر عوامل بر یکدیگر به روش تحلیل مسیر، به دست آمد و مدل اصلاح شد.

یافته های پژوهش نشان می دهند «تحریک کنندگی محیط طبیعی» بر سه عامل «کنجکاوی» ، «بازی-مشارکت» و «خیال پردازی» تأثیری مثبت و معنادار دارد. تأثیر «انعطاف پذیری عملکردها» در فضای مهدکودک بر «کنجکاوی» و «خیالپردازی» کودکان مثبت و معنادار است.

نتایج تحقیق بر اساس مدل، شامل ایده های معمارانه ای برای طراحی فضای مهد کودک ها در جهت ارتقاء انگیزش و خلاقیت کودکان است؛ از جمله: تغییر پذیری فضا و اجزای آن، تداخل فضا های باز و بسته، تغییرپذیری، تنوع پذیری و بازسازی عناصر محرک طبیعی مانند نور، آب و گیاهان.

دانلود pdf طراحی فضای مهد کودک بر اساس رابطه خلاقیت و ایده های معمارانه

همچنین ببینید:

دانلود پاورپوینت تحلیل مهد کودک

 

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

 

 

اصول طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت

دانلود pdf اصول طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت

کودکان اعضای کوچک و آینده ساز جامعه می باشند و در سنین 2 - 10 سال بیشترین تاثیر را از محیط پیرامون خود در راستای شکل گیری افکار و خلاقیت خود از محیط می گیرند. حضور در فضاها و مکان هایی که حس کنجکاوی کودکان را برانگیزد و امکان تغییر در آن فضا به وسیله کودک و به شکل دلخواه او وجود داشته باشد، منجر به تحریک احساسها و عواطف وی و ایجاد بستر ذهنی بروز خلاقیت کودک می شود.

امروزه اکثر فضاهای شهری که به کودکان و کاربری های آموزشی و تربیتی آن ها تخصیص یافته است، معمولا همان فضاهای بسته و درون گرای کاربری های مسکونی بوده که با تغییرات اندک به فضاهای فاقد استاندارد و کم بازده تبدیل می شوند.

امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته جهان اثبا شده است که تاثیر فضاها و محوطه های باز و عناصر تحریک کننده طبیعی مثل نور، رنگ، آب وگیاهان و طبیعت در شکوفایی استعداد و خلاقیت کودکان تاثیر به سزایی دارد. همچنین مهدکودک ها به عنوان اولین فضاهای آموزشی کودکان، نقش به سزایی در ایجاد و رشد خلاقیت کودکان دارند.

تحقیق حاضر که حاصل مطالعات کتابخانه ای بوده، با استفاده از روش توصیفی-تفسیری به بررسی نظریات موجود پیرامون کودک و نیازها و احتیاجات در محیط های آموزشی و مهد کودک ها می پردازد. به مساله خلاقیت و عوامل منجر به بروز آن در کودکان می پردازد و در نهایت ضوابط و ویژگی هایی مهد کودک که با تحریک های محیطی منجر به بروز خلاقیت در کودکان را تبیین می کند.

دانلود pdf اصول طراحی مهدکودک با رویکرد خلاقیت

همچنین ببینید:

دانلود پاورپوینت معماری مهد کودک

 

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

 

دانلود رایگان مطالعات مهدکودک

دانلود رایگان مطالعات مهد کودک

دنیای وارونه

وارونه که نگاه کنی

درختها را توی هوا در حال تاب خوردن می بینی

اتوبوس ها  را معلق و ساختمان ها را آویزان می بینی

چه خوب است بعضی وقت ها هم

دنیا را از زاویه دیگر ببینیم

شل سیلور استاین

 

یکی دیگر از فایل های ارزشمندی که در این بخش از درآمد برتر برای شما علاقمه مندان قرار داده ایم، فایل Word و قابل ویرایش مطالعات مهدکودک است و متنی در ابتدای این بخش مطالعه کردید، مربوط به مقدمه این رساله مهدکودک می باشد. در این پایان نامه مهدکودک موارد زیر بررسی و تحلیل شده اند:

دلایل انتخاب موضوع مهدکودک برای پایان نامه

مطالعات کلی شهر کرمان

مطالعات جغرافیایی اقلیمی

مطالعات تاریخی فرهنگی واجتماعی

اصول و مبانی طراحی معماری مهد کودک

بررسی استاندارد ها وضوابط طراحی مهدکودک

طراحی ساختمان مهد کودک

بررسی شرایط جغرافیایی

تحلیل و بررسی مهدکودک

اصول ومبانی طراحی معماری و ...

ابعاد مورد استفاده در طراحی اثاث و ساختمان های آموزشی ارائه شده به صورت ضریبی از قد فردایستاده و ...

تحلیل مهدکودک فرانفکورت گیرشیم

بررسی استانداردها، ضوابط و ...

دانلود رایگان مطالعات مهد کودک

 

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

دانلود پاورپوینت تحلیل معماری مهدکودک

دانلود پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک Chuon Chuon Kim 2

مهدکودک Chuon Chuon Kim 2، یکی از برترین محیط های آموزشی شناخته شده در ویتنام می باشد.

یکی از ویژگی های مهم این مهدکودک، افزایش تعامل موثر و کارآمد بین کودکان و بزرگسالان است. نمای این مهدکودک و طراحی آن، یک ایده عالی و خلاقیتی فوق العاده به شمار می آید.

این طراحی، باعث ایجاد فضای مناسب و زیبا برای آموزش و تربیت و آرامش فکری کودکان شده است. این نکته که جزئیات یک محیط آموزشی در رشد فکری و پرورش ایده ای نو و خلاقایت کودکان موثر است بر کسی پوشیده نیست. ظاهر و نمای ساختمان این مهدکودک همانند ساختمان های بازی لگو طراحی شده که از آجرهای ساده ساخته شده و درعین سادگی و زیبایی منحصربه فرد خود، حجم چشم نوازی را ایجاد کرده است.

کلاس های درسی و هنری اطراف محوطه بازی به شکلی طراحی شده اند که مانند یک هسته مرکزی عمل میکنند. طراحی این کلاس ها به گونه ای است که جنب و جوش کودکان، فعالیت آن ها و  تمایل به آموزش را بالا ببرد.

هر طبقه طبق یک الگوی مشخص و متناوب برای افزایش ارتباط بین طبقات، کودکان را به حضور بیشتر در محیط و پذیرش آن به عنوان خانه دوم و افزایش خلاقیت درونی تشویق می کند.

باغی که در طبقه همکف قرار دارد، فضا و چشم انداز خارق العاده ای ایجاد نموده که هم از داخل و هم از خارج، قابل رویت است. و در ادامه طراحی چالش برانگیز این پروژه، فضاهای داخلی به بام سبز ساختمان متصل شده اند تا کودکان با هدایت به سمت بام سبز، یک فضای اکتشافی را تجربه کنند. همچنین تماشای منظره رودخانه سایگون، یک فرصت بصری عالی برای آرامش کودکان به شمار می رود. به طور قطع، این مهدکودک هرگز روح کنجکاو کودکان و بزرگسالان را متوقف نمی کند.

دانلود پاورپوینت تحلیل معماری مهدکودک Chuon Chuon Kim 2

  • محمد غفوری
  • ۰
  • ۰

پرسپولیس در دیداری که دو بار از حریف پیش افتاد در نهایت با سه گل شکست خورد تا رویای فتح جام حذفی بر باد رود.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس همانند سال گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شکست را پذیرفت تا رویای فتح این جام برای هواداران پرسپولیس از بین برود. سرخ‌ها در این دیدار دو بار پیش افتادند و برنده به رختکن رفتند اما گل‌های آزادی و علی‌نژاد سبب شد اراکی‌ها کام‌بک بزنند و پس از آن تلاش‌های شاگردان گل‌محمدی برای زدن گل سوم بی نتیجه ماند.
با این اوصاف آلومینیوم اراک در مرحله نیمه نهایی میزبان تیم لیگ دویی خلیج فارس ماهشهر خواهد بود و از بخت زیادی برای صعود به فینال برخوردار است.

یک‌چهارم نهایی جام حذفی/ یک‌شنبه 1401/01/21 ساعت 20:30/

تیم داوری: سید‌وحید کاظمی، محمد راهی، علیرضا مرادی و علی بای/ ناظر: هدایت ممبینی

 

ترکیب پرسپولیس

  • احمد گوهری
  • فرشاد فرجی(۲۴- سعید آقایی)
  • وحدت حنانوف
  • علی نعمتی
  • رامین رضاییان(۸۵-منوچهر صفروف)
  • کمال کامیابی‌نیا(۶۷-رضا اسدی)
  • میلاد سرلک
  • مهدی ترابی
  • احسان پهلوان
  • شرزود تمیروف(۸۵-حامد پاکدل)
  • امید عالیشاه(۶۷-مهدی عبدی)
     

ترکیب آلومینیوم:

  • حسین پورحمیدی
  • رامتین سلیمان‌زاده
  • وحید محمدزاده
  • میلاد فخرالدینی(۹۰-امیر محمدهوشمند)
  • میثم مجیدی(۵۳- پوریا آریاکیا)
  • مصطفی احمدی
  • محمود قائدرحمتی
  • علیرضا نقی زاده(۸۱- امیر نوری)
  • اسماعیل شریفات
  • محمد علی‌نژاد 
  • محمدرضا آزادی

 

اخطار
محمود قائدرحمتی (۵) میثم مجیدی (۴۵) وحید محمدزاده(۷۲) از آلومینیوم

احمد گوهری(۷۰) رضا اسدی(۷۲) رامین رضاییان(۷۲) میلاد سرلک(۲+۹۰) حامد پاکدل(6+90) از پرسپولیس

 

شرح گل:

پرسپولیس یک - آلومینیوم صفر (دقیقه ۹: احسان پهلوان): حملات پر دامنه و خطرناک پرسپولیس باعث شد سرخ‌ها در شلوغی محوطه به گل برسند. دریبل عالیشاه با پاس او به پهلوان همراه شد و شماره ۱۴ قرمزها توپ را روی پای چپش آورد و دروازه را به زیبایی باز کرد.

پرسپولیس یک - آلومینیوم یک (دقیقه ۲۰: محمدرضا آزادی): گل برای آلومینیوم روی اشتباه عجیب وحدت حنانوف به ثمر رسید. حنانوف نتوانست توپ را کنترل کند تا علی‌نژاد با توپ گیری و یک پاس در عرض زمینه را برای گلزنی آزادی مهیا کند.

پرسپولیس دو - آلومینیوم یک ( ۳+۴۵: مهدی ترابی): پنالتی‌ای که تمیروف گرفته بود؛ ترابی به گل تبدیل کرد. ترابی ضربه محکم و خوبی را به سمت راست دروازه پورحمیدی زد و علی‌رغم اینکه گلر اراکی‌ها به توپ هم رسید اما توپ وارد دروازه شد.

پرسپولیس دو - آلومینیوم دو( دقیقه ۵۲: محمد علی‌نژاد): علی‌نژاد یک سوپرگل به احمد گوهری زد. توپ به‌خوبی روی پای بازیکن آلومینیوم سوار شد و شوت از راه دور علی‌نژاد درون دروازه قرمزها قرار گرفت.

پرسپولیس دو - آلومینیوم سه( دقیقه ۶۵: محمدرضا آزادی): حرکت از سمت چپِ خوب آلومینیوم باعث شد دفاع پرسپولیس به هم بریزد و محمدرضا آزادی با یک بغل پا دروازه گوهری را برای سومین بار باز کرد‌.

 

دقایق حساس:

دقیقه۲: خطای هند به نفع پرسپولیس نزدیک به محوطه با سانتر کمال به‌دست آمد که رضاییان ارسال کرد و در برگشت پورحمیدی یک دبل سیو عالی روی شوت‌های سرلک و کامیابی‌نیا داشت.

دقیقه ۲۷: شوت محکم سرلک را پورحمیدی در دو مرحله در اختیار گرفت.

دقیقه ۳۱: حمله خطرناک آلومینیوم روی اشتباه قرمزها که شوت قائدرحمتی را گوهری دور کرد.

دقیقه ۳۵: سانتر از سمت چپ برای پرسپولیس که ضربه سر عالیشاه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: شوت استثنایی عالیشاه از پشت محوطه را پورحمیدی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۰: فرصت برای پرسپولیس در دهانه دروازه روی ارسال پهلوان به‌دست آمد که پورحمیدی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴۲: ضدحمله کم تعداد آلومینیوم با ضربه آرام علی‌نژاد در اختیار گوهری قرار گرفت.

دقیقه ۴۵: ضربه پنالتی برای پرسپولیس با خطای مجیدی روی تمیروف اعلام شد.

دقیقه ۴۹: فرصت خطرناک برای آلومینیوم روی سانتر شریفات که ضربه سر قائدرحمتی نفسگیر به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱: فرصت خطرناک برای آلومینیوم که توسط گوهری دور شد و در برگشت توسط آریاکیا به بیرون زده شد.

دقیقه ۶۴: شوت از راه دور خطرناک توسط قایدرحمتی زده شد که گوهری توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۹: اعلام پنالتی برای آلومینیوم روی اشتباه وحشتناک حنانوف که گوهری مهاجم حریف را زد.

دقیقه۷1: گوهری با مهار پنالتی پرسپولیس را در بازی نگه داشت و اجازه نداد آزادی هت‌تریک کند.

دقیقه ۸۲: ضربه سر عبدی روی سانتر اسدی با اختلاف به بیرون رفت.

دیقه ۸۵: سانتر ترابی با ضربه سر حنانوف همراه شد که پورحمیدی توپ را دور کرد و بلافاصله روی زمین نشست.

دقیقه ۳+۹۰: فرصت خطرناک برای آلومینیوم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶+۹۰: روی سانتر ترابی پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.

 

شرح بازی: 
نیمه اول: این نیمه با میل هجومی بسیار زیاد پرسپولیس آغاز شد و توپ و میدان در اختیار شاگردان گل‌محمدی بود. پرسپولیس پس از طرح‌ریزی چند حمله در نهایت پس از گذشت ۹ دقیقه روی حرکت خوب عالیشاه و ضربه تماشایی پهلوان به گل دست یافت. پس از گل پرسپولیس اراکی‌ها رو به جلو بازی کردند و پس از 10 دقیقه فشار توانستند گل خورده را جبران کنند. آلومینیوم برای زدن این گل باید مدیون حنانوف جوان باشد؛ این مدافع تاجیکی با اشتباه در کنترل و پاس دادن توپ باعث شد علی‌نژاد توپ گیری کند و آزادی روی یک پاس عرضی دروازه گوهری را باز کرد. روی صحنه گل، فرجی تکل بلندی زد و پس از آن دیگر نتوانست حتی راه برود و سعید آقایی جایگزین او شد تا نعمتی به قلب خط دفاعی برگردد. سرخ‌ها پس از تساوی بازی حملات خود را دوباره آغاز کردند و با سانتر توپ از چپ و راست و همچنین شوت‌های از راه دور فرصت باز کردن دروازه آلومینیوم را داشتند اما پورحمیدی چندین بار مانع گلزنی سرخ‌ها شد‌. سرانجام در دقیقه ۴۵ تمیروف در یک صحنه بحث برانگیز در محوطه نقش بر زمین شد تا ترابی از روی نقطه پنالتی درحالی‌که گلر حریف جهت را تشخیص داده بود دروازه میهمان را برای بار دوم باز کند.

نیمه دوم: در ۴۵دقیقه دوم این تیم میزبان بود که بهتر شروع کرد و با صحبت‌های مهدی رحمتی برای جبران پا به میدان گذاشته بود. سوپرگل علی‌نژاد در دقیقه ۵۲ باعث شد پرسپولیس برای بار دوم برتری‌اش شکسته شود و این بار پس از باز شدن دروازه گوهری هیچ حمله و حرکت مثبتی از پرسپولیسی‌ها صورت نگرفت. آلومینیوم با روحیه و تمرکز بالا بر بازی سوار شد و محمدرضا آزادی برای سومین بار دروازه قرمزها را گشود تا سکوت سنگینی بر روی سکوهای قرمز حاکم شود. درحالی‌که پرسپولیس با حرکات نامنظم و پرعجله سعی در گلزنی داشت و یحیی نیز همه مهره‌های هجومی‌اش را رو کرده بود، وحدت حنانوف بار دیگر اشتباه عجیبی را در بازی رو به عقب مرتکب شد تا گوهری مجبور به پنالتی دادن شود. گوهری این بار منجی پرسپولیس شد و اجازه نداد پرسپولیس در آزادی شکست سنگین‌تری را تجربه کند اما در ادامه نیز دفاع حساب شده آلومینیوم و آرام شدن بازی توسط شاگردان رحمتی سبب شد سرخ‌ها در زدن گل سوم ناکام بمانند. در ثانیه‌های پایانی نیز یک صحنه جنجالی رخ داد و پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند اما وحیدکاظمی، داور جنجالی این بازی که در نیمه اول یک پنالتی به سود میزبان اعلام کرده بود این بار اعتقادی به پنالتی نداشت تا بازی با همان نتیجه سه بر دو پایان یابد.

*اتفاق ویژه: این بازی شاید به معنای خراب شدن قلعه بزرگ و پرافتخار پرسپولیس در دهه نود باشد. پرسپولیسی‌ها در حالی که با اختلاف شش امتیازی تا صدر جدول لیگ و شانس کمتر برای دفاع از عنوان قهرمانی، امید بیشتری به فتح جام حذفی داشتند در یک اتفاق بی سابقه در سال‌های اخیر سه گل در ورزشگاه آزادی و آن هم مقابل چشم تماشاگران‌شان دریافت کردند و حتی تا آستانه خوردن گل‌های بیشتر هم پیش رفتند. نکته مهم اینکه پرسپولیس دو بار جلو افتاد و نتوانست برتری خود را حفظ کند.

بهترین بازیکنان: موتور محمدرضا آزادی مقابل هواداران پرسپولیس روشن شد. آزادی پس از 602 روز گل زد و برای اولین بار در دوران ورزشی خود دبل کرد. این بازیکن حتی فرصت هت‌تریک از روی تقطه پنالتی هم داشت که گوهری مانع او شد. دیگر بازیکن فوق العاده این بازی محمد علی‌نژاد بود که یک سوپرگل زد و همچنین در نقش یک گل‌ساز ظاهر شد.


*حواشی:

*سوت شروع بازی پرسپولیس و آلومینیوم با ۲۴ ساعت تاخیر به دلیل آلودگی هوا به صدا در آمد.
*علیرضا ابراهیمی، مدافع آخر نیمکت نشین پرسپولیس از لیست این بازی خط خورده است.
*امید عالیشاه پس از مدت‌ها از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت و بازوبند قرمزها را به بازو بست.
*پرسپولیس با ۴ تغییر مهم در ترکیب اصلی پا به این مسابقه گذاشت.
*پرسپولیس پیش از این دیدار با ۷ گل زده بهترین خط حمله و با صفر گل خورده بهترین خط دفاع را در جام حذفی در اختیار داشت.
*هر دو تیم با متوقف شدن بدون گل در هفته ۲۴ لیگ پا به این مسابقه گذاشتند اما این بازی باید برنده داشته باشد.

*رضا درویش، محمود خوردبین و محمد محمدی کنار یکدیگر از جایگاه ویژه به تماشای این دیدار نشستند‌.

*فرشاد فرجی پس از گل آلومینیوم مصدوم شد تا سعید آقایی به بازی بیاید.

*صحنه پنالتی برای پرسپولیس به اتفاق بحث برانگیز فضای مجازی تبدیل شده است.

*رامین رضاییان وسایل پزشکی اراکی‌ها را بیرون ریخت و باعث شد لب خط درگیری به‌وجود آید.

 

 

 

دو پنالتی و یک صحنه مشکوک به پنالتی

کارشناسی قضاوت جنجالی پرسپولیس و آلومینیوم

یک خطای پنالتی روی شرزود تمیروف، بازی پرسپولیس و آلومینیوم را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم در حالی برگزار شده که در پایان نیمه اول، وحید کاظمی داور بازی یک پنالتی روی شرزود تمیروف اعلام کرد تا به این‌ترتیب با گلزنی مهدی ترابی، پرسپولیس برنده به رختکن برود.

در این صحنه خطای میثم مجیدی روی تمیروف اعلام شد و داور اعتقاد داشت که مدافع آلومینیوم با گرفتن تمیروف، مرتکب خطای پنالتی شده است.

 

در حالی‌که هنوز یک نیمه و چه‌بسا دو وقت اضافه تا پایان بازی باقی مانده، اینجا می‌توانید نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک بازی را بخوانید:

* خطای میثم مجیدی روی تمیروف (دقیقه ۴۵/ برخورد در محوطه جریمه):

 

❌ نوید مظفری: داور به اشتباه فکر کرد که بازیکن آلومینیوم، بازیکن پرسپولیس را هل داده اما در تصاویر مشخص است که بازیکن پرسپولیس شبیه سازی کرده است.


❌ نوذر رودنیل: پنالتی به اشتباه اعلام شد؛ اگر بازیکن آلومینیوم بازیکن پرسپولیس را می‌گرفت، بازیکن رو به جلو نمی‌افتاد.

❌ غلامرضا جباری: پنالتی نبود. بازیکن پرسپولیس شبیه سازی کرد و قصد داشت داور با متقاعد کند که شبیه سازی شده است در حالی‌که ‌خطایی اتفاق نیفتاد و ادامه بازی در این صحنه بهترین تصمیم بود.

❌ هادی دزفولی: به هیچ‌وجه پنالتی نبود و اخطاری هم که به بازیکن آلومینیوم داده شد، کاملا اشتباه بود.


* خطای احمد گوهری (دقیقه 69/ برخورد در محوطه جریمه):

✅ نوید مظفری: پنالتی آلومینیوم درست بود.
✅ نوذر رودنیل: پنالتی به‌درستی به سود آلومینیوم اعلام شد.
✅ هادی دزفولی: پنالتی به‌درستی اعلام شد.
غلامرضا جباری: دروازه‌بان خطا کرد و به درستی پنالتی اعلام شد.


* خطای رضا اسدی (دقیقه 73/ مشکوک به اخراج)

✅ نوذر رودنیل: کارت زرد کافی بود.
❌ هادی دزفولی: اگر داور مستقیم صحنه را می‌دید باید بازیکن پرسپولیس را اخراج می‌کرد اما او در ادامه متوجه شد که دهان بازیکن آلومینیوم خونی است و اخطار داد.


 

  • محمد غفوری