وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکاتی برای افزایش فروش مصالح ساختمانی و سایر محصولات ساختمانی

بسیاری از شرکت های ساختمانی در شرایط اقتصادی کنونی با مشکل فروش مواجه هستند و در طرف مقابل نیز شرکت هایی وجود دارند که به راحتی محصولات خود را می فروشند و درآمد قابل توجهی را کسب می کنند. طبیعتا شرکت های دسته دوم، نکاتی را در بخش فروش اجرا می کنند که این امکان را برایشان فراهم کرده تا بتوانند محصولات خود را بدون مشکل بفروشند. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی در خصوص افزایش فروش محصولات ساختمانی و مصالح ساختمانی را بیان کنیم که به کمک آنها بتوانید مشتریان بیشتری برای خود جذب کنید.

قبل از هر چیز باید بدانید که فروش شما با توجه به پاسخ این سوالات آغاز می شود:

  • مشتریان شما به چه دلیل باید از شما خرید کنند؟
  • چه چیزی آن ها را جذب خرید از شما می کند و می تواند آن هارا مشتری دائم شما کند؟
  • مزایای آنچه که شما در کارتان برای آن ها در نظر دارید چیست؟
  • عوامل متمایز کننده شرکت شما با بقیه شرکت ها چیست؟

با تهیه لیستی از مزایای خدمات خود برای مشتریان شروع کنید و دلایلی که آن ها فقط باید از شما برای ساخت ساختمان خود کمک بگیرند را یادداشت کنید. این لیست راه هایی را برای حل مشکلات مشتریان، کسب درآمد بیشتر آنها، پس انداز در هزینه ها، کمک به آنها در انجام کارهای بیشتر شامل می شود.

برای تهیه کردن لیست مزایای خدمات شما به مشتریان، خودتان را بجای مشتری قرار دهید. چه چیزی شما را ترغیب می کند که فقط از شرکت خود خدماتی را بخواهید و با آن کار کنید؟

به احتمال زیاد مشتریان این موارد را در نظر می گیرند:

  • عمق تجربه شما یا میزان خدمات شخصی شما
  • تعهد شما به کیفیت کار
  • سوابق ایمنی یا سایر ابزارها
  • تجهیزات شما

در حقیقت، آنها فقط به آنچه خودشان می خواهند اهمیت می دهند. بنابراین باید بررسی کنید که چگونه می توانید راه حل های مؤثر و کارآمد برای حل مشکلات خود ارائه دهید؟

افزایش فروش مصالح ساختمانی

6 استراتژی برای افزایش فروش مصالح ساختمانی و سایر محصولات ساختمانی

شرکت های مصالح ساختمانی به اندازه کافی نیروی فروش ندارند تا با همه سازنده ها، پیمانکاران، معمارها و فروشندگان در بازار ارتباط بگیرند، پس باید تاکتیک های بازاریابی و فروش تان را با واقعیت های جدید بازار تطبیق دهید. در ادامه به معرفی 6 راه مقرون بصرفه می پردازیم که از طریق آنها می توانید با تبلیغ محصول و برندتان، بدون نگرانی به ده ها هزار نفر از مشتریان کوچک تا متوسط صنف محصولات ساختمانی دسترسی پیدا کنید.

1- اطلاعات بدهید و مخاطبان علاقمند را جذب کنید

پس از اینکه طراحی سایت مصالح ساختمانی خود را تکمیل کردید، یک بخش اطلاعاتی با نام وبلاگ یا مقالات ایجاد کنید و مطالب آموزشی و خبری حوزه خود را در این بخش منتشر کنید. مثلا اگر یک شرکت تولیدی یا بازرگانی درب هستید، مقالاتی درباره درب در سایت خود قرار دهید. موضوع مقالات می تواند مواردی مانند زیر باشد:

– تاریخچه درب

– انواع درب ها

– مزایا و معایب مصالحی که در ساخت درب استفاده می شوند.

– سازنده ها چطور می توانند با استفاده از درب خودشان را متمایز کنند؟

– چطور در بازسازی ساختمان با استفاده از درب می توان فرصت فروش بیشتری ایجاد کرد؟

– روندهای طراحی درب و رنگ های مورد علاقه معماران و طراحان

– چطور یک درب مناسب انتخاب کنیم؟

– چرا باید درب ها را تعویض کرد؟

– چگونه یک درب را تعویض کنیم؟

– درب های مختلف از سراسر دنیا

– قدیمی ترین درب دنیا

– چطور از درب ها نگهداری کنیم؟

و خیلی از موضوعات مرتبط دیگر

برای اینکه بتوانید موضوعات جذابتری برای مقالات سایت خود پیدا کنید، به این موضوع فکر کنید که یک مشتری از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کند و شما هم باید از همان عبارات در عنوان و محتوای مقالات خود استفاده کنید.

ضمنا باید تلاش کنید تا مقالات سایت شما در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد. بدین ترتیب تعداد زیادی از مشتریان را از گوگل به سایت خود جذب خواهید کرد. پیشنهاد می شود که در ابتدای کار در برابر وسوسه تبلیغ یا فروش محصولات تان مقاومت کنید. باید این واقعیت را بپذیرید که محصول شما بهترین راهکار برای همه مشتریان نیست و به آن پایبند باشید. با تبدیل وبلاگ تان به یک منبع آموزشی و اطلاعاتی، می توانید نسبت به رقبا ترافیک بیشتری را برای وبسایت تان ایجاد کنید.

در نهایت با پیشتاز بودن به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد، می توانید برندینگ شرکت ساختمانی خود را تقویت کنید و بدین ترتیب مصرف کنندگان، سازندگان، پیمانکاران، معماران فروشندگان شما را متمایز خواهند یافت و برای استفاده از محصولات شما به سراغتان می آیند. تولید محتوا و ارائه آن به شیوه ای جذاب و موثر زمان می برد و یک کار پاره وقت یا چیزی برای کارآموز تابستانی نیست! شما باید بصورت پیوسته در حال تهیه و تولید محتوا باشید. پیشنهاد می کنم برای این کار با یک شرکت حرفه ای همکاری کنید و امور مربوط به تولید محتوا برای سایت مصالح ساختمانی خود را به آنها بسپارید.

2- فعالیت در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

شما می توانید از مقالات وبلاگ، محتواهای خوبی برای شبکه های اجتماعی شرکت خود بسازید. پیشنهاد می کنیم که در شبکه های اجتماعی مهم مانند اینستاگرام، لینکدین و آپارات یک حساب کاربری برای شرکت ساختمانی خود ایجاد کنید و در آنها به تولید محتوای هدفمند بپردازید.

ضمنا بهتر است صفحات سایر شرکت های مصالح ساختمانی را دنبال کنید و با آنها ارتباط داشته باشید، به این ترتیب می توانید سازندگان و پیمانکاران زیادی را پیدا کنید که در شبکه های اجتماعی فعال هستند. وقتی آنها را دنبال می کنید، پست هایشان را به اشتراک می گذارید یا برایشان نظر می نویسید، آنها متوجه شما می شوند.

این مورد هم یک کار پاره وقت نیست. برای این کار باید یک فرد متخصص استخدام کنید که می توانید آن را به نویسنده مقالات وبلاگ تان محول کنید یا برون سپاری کنید. اگر می خواهید برای این کار، فردی را استخدام کنید، باید برای آموزش مداوم او بودجه ای در نظر بگیرید، چرا که شبکه های اجتماعی خیلی سریع تغییر می کنند.

3- فرایند بازاریابی آنلاین خود را سیستم سازی کنید

حتما در سایت خود یک مجموعه از محتواهای مرجع داشته باشید که در آن مخاطبان را به انجام کاری که می خواهید دعوت کنید. به عنوان مثال یک سری از مقالات سایت شما می توانند با هدف جذب اطلاعات مخاطبان تولید شوند. به این ترتیب کسی که این مقالات را مطالعه می کند، تشویق می شود که ایمیل یا شماره همراه خودش را به شما بدهد.

پس از آن می توانید با ارسال ایمیل های خودکار و یا پیامک های برنامه ریزی شده، اطلاعات جدیدی را برای این افراد ارسال کنید و آنها را به استفاده مجدد از سایت خود تشویق کنید.

یکی سری دیگر از مقالات سایت شما می توانند با هدف علاقمند سازی مخاطبان به محصولات شما تولید شوند. پس در این مقالات باید در مورد خصوصیات و مزایای محصولات و مصالح ساختمانی خود توضیحاتی را ارائه کنید. با این کار می توانید با کمترین هزینه بصورت دائمی مشتریان جدیدی را جذب کنید. سیستم سازی فرایند بازاریابی آنلاین به شما این امکان را می دهد که حجم بسیاری از کارهای شرکت خود را کاهش داده و انجام آنها را به سایت بسپارید تا فعالیت های لازم را با دقت تمام برای هدف شما انجام دهد.

در این مرحله شما می توانید تمرکز خود را بر روی افزایش بازدید مقالاتی بگذارید که اطلاعات مشتریان را دریافت می کنند. هر چقدر افراد بیشتری به این صفحات مراجعه کنند و اطلاعات تماس بیشتری جذب کنید، میزان فروش مصالح ساختمانی خود را نیز افزایش خواهید داد.

4- با بازاریابی تلفنی مشتریان بیشتری جذب کنید

بازاریابی تلفنی به عنوان یک راهکار قدیمی اما بسیار موثر می تواند میزان فروش شما را افزایش دهد. در صورتی که در بخش جذب اطلاعات تماس مشتریان (که در قسمت قبلی توضیح داده شد) موفق عمل کرده باشید، حالا یک لیست کامل از مخاطبان علاقمند به محصولات خود را دارید که می توانید با تماس تلفنی، محصولات و مصالح ساختمانی خود را به آنها معرفی کرده و بفروشید.

در یک تماس تلفنی خوب، رابطه با مشتری به گونه ای است که وی از تماس نماینده شما خوشحال می شود. ترجیحا بهتر است در دفعات بعد همان نماینده با همان مشتری تماس بگیرد، بدین صورت بین آنها رابطه ای ایجاد می شود. لزومی ندارد همه تماس ها کاری باشند. تماس های می توانند برای احوالپرسی یا ارائه اطلاعات درباره محصولات جدید یا پیشنهادات ویژه باشد.

بازاریابی ویدیویی برای فروش مصالح ساختمانی

5- بازاریابی ویدیویی را جدی بگیرید

ویدیوها می توانند ارتباط بهتری با مخاطبان ایجاد کنند و نکته مهمتر این است که در ویدیوها می توانید محتوا و اطلاعات بسیاری را به مخاطبان ارائه کنید چون هم از تصویر و هم از صدا و احتمالا از متن در ویدیوها استفاده می کنید و این موارد می توانند مفهوم و مقصود مورد نظر شما را به مخاطبان انتقال دهند.

ویدیوهای خود را می توانید در سایتتان و اینستاگرام و آپارات و یوتیوب و سایر رسانه هایی که قابلیت انتشار ویدیو دارند، منتشر کنید که البته همین مواردی که به آنها اشاره کردیم، برای شما کافی خواهند بود و می توانند اهداف بازاریابی ویدیویی شرکت مصالح ساختمانی شما را برآورده کنند.

6- از تبلیغات چاپی برای جذب مشتریان محدوده خود استفاده کنید

می توانید از روزنامه های شهر خود برای تبلیغ مصالح ساختمانی استفاده کنید. همچنین می توانید با چاپ تراکت ها و بنرهای تبلیغاتی و انتشار آنها در محدوده کاری خود، مشتریانی که در آن محدوده به محصولات شما نیاز دارند را جذب کنید و افزایش فروش مصالح ساختمانی خود باشید.

ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ به شرکت های ساختمانی

جمع بندی

روش های تبلیغاتی و بازاریابی زیادی برای جذب مشتریان بیشتر وجود دارد که در این مقاله به 6 مورد از آنها اشاره کردیم و می توانید مطالب آموزشی بیشتر در این زمینه را در مقاله بازاریابی صنعت ساختمان مطالعه نمایید.

برای افزایش فروش و افزایش درآمد خود همیشه روش های متنوع بازاریابی را برای جذب مشتریان جدید انجام بدهید و برای فرایند بازاریابی خود استراتژی داشته باشید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، مشترین بیشتری را جذب کنید.

منبع: سازه برتر سایت صنعت ساختمان

  • محمد غفوری