وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

وبلاگ درآمد برتر

کسب درآمد از آموزش ، کسب درآمد از فروش فایل ، کسب درآمد از اینترنت

  • ۰
  • ۰

در این مطلب فهرستی از سینماگران و “ بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود ” را تهیه کرده ایم که آشنایی با این چهره ها خالی از لطف نیست.با ما در ادامه در بازیگرنیوز همراه باشید.

 

آیا پیمان معادی از بازیگران شاغل در هالیوود است ؟

بله پیمان معادی در فیلم«عدالت کیفری» به کارگردانی استیون زایلیان بازی کرده است.
 

نسیم پدراد از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود است ؟

بله نسیم پدراد در سریال ER نقش ایفا کرده است.
 

دار دیکسون با کدام فیلم به هالیوود معرفی شد ؟

آقای دار دیکسون با فیلم «کنترل» به سینمای هالیوود معرفی شد.
 

مهمترین تجربه سینمایی شان توب چیست ؟

مهمترین تجربه سینمایی شان توب بازی در فیلم «مرد آهنی» است.

بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

هستند سینماگران ایرانی که در عرصه جهانی مشغول فعالیت هستند و مستعد چندین نامزدی اسکار و جوایز معتبر دیگر را در کارنامه خود ثبت کرده اند. در ادامه با برخی بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود آشنا میشوید که شاید حتی اسم آنها را هم نشنیده باشید.

بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

پیمان معادی

پیمان معادی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود  فرزند یک زوج ایرانی است که در سال 1970 در نیویورک، ایالات متحده به دنیا آمده است. او به عنوان فیلمنامه نویس با نگارش فیلمنامه آواز قو فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و تا چند سال، به نوشتن فیلم نامه مشغول بود. به عنوان بازیگر در سال 1387 برای اولین‎بار در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی ماندگاری از خود به جای گذاشت.

2سال بعد، او جایزهٔ خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را برای فیلم جدایی نادر از سیمین اثر اصغر فرهادی (2011 میلادی) از جشنواره بین المللی فیلم برلین دریافت کرد. وی هم اکنون ساکن لس آنجلس است.

معادی در سریالی به نام «عدالت کیفری» (به انگلیسی:Criminal Justice) به کارگردانی استیون زایلیان، در کنار بازیگران خارجی از جمله رابرت دنیرو بازی کرد. او در این سریال نقش شخصیتی به نام سلیم خان را ایفا می کند. زایلیان یکی از نویسندگان فیلمنامهٔ «فهرست شیندلر» اثر استیون اسپیلبرگ است. بازی در فیلم «کمپ اشعه ایکس» اثر پیتر ستلر و فیلم تاریخی «آخرین شوالیه» اثر کازئواکی کی ریا نیز در کارنامه پیمان معادی دیده میشود.

پیمان معادی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

نسیم پدراد

( متولد ۱۸ نوامبر ۱۹۸۱ تهران) از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود و عضو کادر برنامهٔ ساتردی نایت لایو است. او اهل ارواین، کالیفرنیا است، و دانش آموخته رشته تئاتر از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس است. نام پدر او پرویز پدراد و مادر او آراسته امانی است،آنها در سال ۱۹۸۴ زمانی که نسیم ۲ ساله بود به امریکا مهاجرت کردند او در سریال ER نقش ایفا کرده است و همچنین به گویندگی در انیمیشن لوراکس و من نفرت‌انگیز ۲ اشاره کرد.

نسیم پدراد از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

مارشال منش

مارشال منش از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود (متولد ۲۵ مرداد ۱۳۲۹ در شهر مشهد) بازیگری ایرانی‌تبار در آمریکا است. پدر و مادر او ایرانی بودند. او در دههٔ ۷۰ میلادی به ایالات متحده آمریکا سفر کرد. او در سریال‌هایی همچون ویل و گریس(Will & Grace)، همراهان(Entourage)، گروه دست دوم(Scrubs)، آشنایی با مادر(How I Met Your Mother) (در نقش یک رانندهٔ تاکسی بنگلادشی به نام رانجیت)، قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه(Law & Order: Special Victims Unit) و فرار از زندان(Prison Break) به ایفای نقش پرداخته‌است.

او حتی در دقیقه ۱۵ قسمت ۱۷ از فصل ۳ و نیز دقیقه ۸ام قسمت ۱۵ از فصل ۵ سریال آشنایی با مادر به زبان فارسی دیالوگ گفت. فیلم‌هایی سینمایی‌ای که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌است عبارت‌اند از: دروغ‌های حقیقی(True Lies)، لبوسکی بزرگ(The Big Lebowski)، ماجرای پوسایدون(The Poseidon Adventure) و دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان(Pirates of the Caribbean: At World’s End)(در نقش سری سومباجی، یکی از خدایان دزدان دریایی) را بازی کرد.

مارشال منش از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

یارا شهیدی

یارا سایه شهیدی (زادهٔ ۱۰ فوریهٔ ۲۰۰۰) از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود و از پدری ایرانی و مادری آفریقایی-آمریکایی است. او در فیلم «سالت» با «آنجلینا جولی» همبازی بود.وی در فیلم های تصورش کن (۲۰۰۹) ، به من دروغ بگو (۲۰۰۹) ، سالت (۲۰۱۰) ، مرد خانواده (صداپیشه) (۲۰۱۱) ، معلم بد (۲۰۱۱) ، خورشید هم یک ستاره است (۲۰۱۹) ، بی‌باک (۲۰۲۰) ، هنر نمایی کرده است.

یارا شهیدی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

 

ویدا قهرمانی

ویدا قهرمانی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود از نوجوانی بازیگری را در ایران آغاز کرد . پس از مهاجرت به آمریکا در کنار بازیگری به کارگردانی و تهیه آثار کودکان روی آورد.

از جمله فیلم‌هایی که او در خارج از ایران بازی کرده‌است، می‌توان به فیلم هزاران سال دعاهای خوب به کارگردانی وین ونگ اشاره کرد.

ویدا قهرمانی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

دار دیکسون

دار دیکسون از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود (به انگلیسی: Dar Dixon) هنرمند امریکایی ایرانی ، متولد 1341 در تهران است. آقای دار دیکسون با فیلم «کنترل» به سینمای هالیوود معرفی شد.

دار دیکسون از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

ماز جبرانی

مازیار جبرانی (به انگلیسی: Maziar “Maz” Jobrani) معروف به ماز جبرانی، از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود و استندآپ کمدین ایرانی است.

ماز جبرانی، به‌جز اجرای برنامه‌های کمدی، مانند اجرای «محور شرارت» در سال ۲۰۰۷، که تیتر آن به سخن معروفِ جرج دبلیو بوش دربارهٔ ایران، عراق و کرهٔ شمالی اشاره دارد و همچنین در تعدادی سریال و فیلم سینمایی نیز در آمریکا حضور داشته‌است.

مهمترین تجربه بازیگری خود را در فیلم «مترجم» کنار «نیکول کیدمن» داشته است.

ماز جبرانی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

امید جلیلی

امید جلیلی (زادهٔ ۸ مهر ۱۳۴۴) از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود و کمدین ایرانی – بریتانیایی است.

اودر انگلستان متولد شد و در دانشگاه اولستر رشته تئاتر خوانده است . «گلادیاتور» و «مومیایی» تجربه های سینمایی او هستند.

جلیلی در سال ۱۳۸۸ در فیلم کافر به کارگردانی دیوید بدیل نقش اول را ایفا کرد. او در این فیلم کمدی ایفاگر نقش یک مسلمان بریتانیایی را بازی می‌کند که پس از آنکه درمیابد در کودکی به فرزندی قبول شده است و والدین او یهودی بوده‌اند، دچار بحران هویت می‌شود.

امید جلیلی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

نوید نگهبان

نوید نگهبان (به انگلیسی: Navid Negahban) (زادهٔ ۱۲ خرداد ۱۳۴۷ در مشهد)، بازیگر ایرانی- آمریکایی است. اشتیاق وی به بازیگری او را به مدت هشت سال در آلمان، به گذراندن دوره مهارت‌های نمایشی مشغول نگه داشت و بعد از آن نیز به آمریکا سفر کرد و در آنجا با بازی در طیف گسترده‌ای از نقش‌های تلویزیونی، فیلم و تئاتر، پایه‌های حرفه‌ای خود را در زمینه بازیگری محکم‌تر کرد و سپس با ایفای نقش در چند فیلم هالیوودی، به عنوان یکی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود مطرح گردید.

«برادران» یکی از تجربه های سینمایی اوست. ایفای نقش در سریال سرزمین مادری نیزاز کارهای برجسته اوست.

نوید نگهبان از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

مرجان نشاط

مرجان نشاط (زادهٔ ۱۰ اکتبر ۱۹۷۵ میلادی) از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود ساکن ایالات متحده آمریکا است.

از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به کوانتیکو، نظم و قانون، نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه، فرینج، سکس و سیتی ۲، الفی و پلیس آهنی اشاره نمود.

مرجان نشاط از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

رامین بحران

رامین بحرانی 46 ساله که متولد آمریکاست و از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود، یکی از شناخته شده ترین چهره های سینمای مستقل آمریکا محسوب می شود که فیلم های بلند و همینطور فیلم های کوتاه او در جشنواره های کن، ونیز، برلین، تورنتو و ساندنس حضوری موفق داشته است.

راجر ایبرت منتقد معروف شیکاگو سان تایمز، «چاپ شاپ» دومین فیلم بلند بحرانی را به عنوان ششمین فیلم بر تر سینمای جهان در دهه اول قرن بیست و یکم و بحرانی را به عنوان بر ترین کارگردان دهه گذشته انتخاب کرده است! لئونارد مالتین هم آثار او را در فهرست 151 فیلم برتری که دیده نشده قرار داده است.

رامین بحران از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

حسین امینی

حسین امینی که سال گذشته فیلمنامه «درایو» اثر نیکلاس ویندینگ رفن را نوشته بود، یکی از شناخته شده ترین بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود است. امینی که کارش را با نوشتن تله فیلم شروع کرده، در سال 1997 برای فیلم «بال های فاخته» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

او در سال 2010 تریلر جاسوسوی «شانگهای» ساخته مایکل هفستروم را نوشت و امسال هم دو فیلم پرخرج را در اکران دارد؛ اکشن رزمی «47 رونین» با حضور کیانو ریوز و فیلم فانتزی «سفیدبرفی و شکارچی» با بازی چارلیز ترون و کریستین استوارت.

حسین امینی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

نازنین بنیادی

نازنین بنیادی (زادهٔ ۲۲ مهٔ ۱۹۸۰ در تهران) از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود و فعال حقوق بشر ایرانی-بریتانیایی است. او از سال ۲۰۰۶ تا اکنون در سینما و تلویزیون آمریکا به ایفای نقش پرداخته‌است.

بنیادی در ایران زاده و در لندن بزرگ شد و سپس در آمریکا به دانشگاه رفت؛ جایی که نخستین نقش بزرگ بازیگری‌اش را به عنوان لیلا میر در درام پزشکی بیمارستان عمومی (۲۰۰۹–۲۰۰۷) و اسپین‌آف آن، بیمارستان عمومی: شیفت شب (۲۰۰۷) ایفا کرد. از آن هنگام، او در فیلم‌ها و سریال‌های سرشناس جهانی حضور یافت و بیشتر بابت بازی به‌عنوان «نورا» در سریال تلویزیونی پرآوازهٔ آشنایی با مادر، «فارا شیرازی» در سریال سیاسی-هیجانی میهن (۲۰۱۴–۲۰۱۳)، «استر» در فیلم درام تاریخی بن هور (۲۰۱۶)، «کلر کوئیل» در سریال هیجانی علمی‌تخیلی همتا (۲۰۱۸–۲۰۱۷) و «زهرا کاشانی» در فیلم هیجانی اکشن هتل بمبئی (۲۰۱۸) شناخته شده‌است.

بنیادی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵، سخنگوی سازمان عفو بین‌الملل بود و از سال ۲۰۱۵ نیز عضو هیئت مدیرهٔ مرکز حقوق بشر در ایران است.

نازنین بنیادی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

کاترین لیزابل

کاترین لیزابل از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود و بازیگر انگلیسی-آمریکایی ایرانی تبار سریال های تلویزیونی (JAG) آمریکا است. کاترین در 14 اوت 1968 در لندن بدنیا آمد. او از پدری اسکاتلندی و مادری ایرانی زاده شده. والدینش بعداً از همدیگر جدا شدند. کاترین سپس در 3 سالگی به همراه مادرش مینا به لس آنجلس رفت.

او در زمان کودکی در تبلیغ های تلویزیونی زیادی ظاهر گردید، و قصد داشت که پزشک یا مهندس بیومدیکال بشود سر از حرفه مدل تمام وقت در آورد. او به زبان های انگلیسی و فارسی تسلط دارد. او در فیلم «بروس قدرتمند» با «جیم کری» هم بازی است.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

  • دو اور
  • جادوگر خوب
  • باغ جادوگر خوب
  • جادوگر خوب (فیلم)
  • شگفتی جادوگر خوب
  • خانواده ی جادوگر خوب
  • سرنوشت جادوگر خوب
  • جذابیت جادوگر خوب
  • هدیه جادوگر خوب
  • ایوان قادر مطلق
  • بابک و دوستان
  • جاگ
  • بروس قادر مطلق
  • مرگ درخور اوست
  • مردان جنگی
  • حادثه جویان

کاترین لیزابل از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

شان توب

شان توب از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود در تهران به دنیا آمد و در سن دو سالگی همراه پدر و مادرش به منچستر انگلستان رفت و پس از اتمام تحصیلات مادرش در رشتهٔ پودیاتری به ایران بازگشت و تا سن ۱۳ سالگی در ایران ماند. سپس به سوئیس رفت و نهایتاً در سنین جوانی به منظور گذراندن آخرین سال تحصیلی دبیرستان به نشوا، نیوهمپشایر در ایالات متحده آمریکا رفت.

شان دانش‌آموخته دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است و از یهودیان ایرانی است و در زمینهٔ خدمات اجتماعی و خیریه فعالیت‌هایی دارد.

او بازیگر تلویزیون است و مهمترین تجربه سینمایی او بازی در فیلم «مرد آهنی» است.

شان توب از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

داریوش خنجی

داریوش خنجی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود از اولین سینماگران بین المللی ایرانی الاصلی است که در داخل کشور هم شهرت قابل توجهی کسب کرده است. خنجی که از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در تهران متولد شده، تحصیلات سینمایی خود را در آمریکا دنبال کرده است. خنجی، با فیلمبرداری «هفت» و تیزرهای دیوید فینچر به شهرت رسید و برای فیلمبرداری «اویتا» نامزد اسکار شد.

خنجی تاکنون با کارگردانان بزرگی همچون برناردوبرتولوچی، آلن پارکر، رومن پولانسکی، سیدنی پولاک، وونگ کار وای و وودی آلن همکاری کرده است. علاوه بر دو فیلم آخر وودی، «عشق» جدید ترین فیلم می شائیل هانکه کارگردان مشهور اتریشی را هم خنجی فیلمبرداری کرده که نخل طلایی کن 2012 را برد.

داریوش خنجی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

شهره آغداشلو

البته این بازیگر نیاز زیادی به معرفی ندارد. وی با نام اصلی شهره وزیری تبار (زاده 21 اردیبهشت 1331)(عده ای به اشتباه تصور می کنند نام وی پری بوده است.) از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود است.او فامیل آغداشلو را به خاطر مخالفت خانواده پدری اش با داشتن نام خانوادگی آنان و پس از ازدواج با آیدین آغداشلو انتخاب کرد. وی در سال 2003 میلادی، کاندید جایزه اسکار بهترین بایگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم خانه ای از شن و مه شد.

شهره آغداشلو هم چنین در سال 2009 میلادی، برای بازی در نقش مکمل زن در مجموعه تلویزیونی خاندان صدام، موفق به دریافت جایزه معتبر اِمی شد. شهره آغداشلو پیش از انقلاب ایران، در سه فیلم مطرح آن زمان بازی کرد و با سه کارگردان بزرگ سینمای ایران:عباس کیارستمی، علی حاتمی و محمدرضا اصلانی همکاری داشت. او پس از انقلاب به آمریکا رفت و به اتفاق همسرش هوشنگ توزیع در نمایش های متعددی بازی کرد.

شهره آ غداشلو از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

نادیا بیورلین

نادیا بیورلین از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود (زاده 2 اوت 1980) می باشد. او در نیوپورت ایرلند از پدری سوئدی و مادری ایرانی تبار متولد شده و در مدرسه هنر در نیویورک مشغول به تحصیل می باشد. نادیا به زبان فارسی و سوئدی و انگلیسی تسلط دارد.

همچنین از صدای سوپرانو برخوردار است و اغلب در سوپ اپرا ایفای نقش می کند. او به سازهای فلوت و گیتار و پیانو و چنگ تسلط دارد.

نادیا بیورلین از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

دانیال پاسدار

در بین ایرانیانی که در فیلم ها و سریال های هالیوودی بازی کرده اند معمولا همه تنها فرصت ایفای نقش شخصیت های اهل خاورمیانه را پیدا کرده اند. شاید دانیال پاسدار تنها بازیگر ایرانی الاصلی است که در پروژه های هالیوودی نقش شهروندان آمریکایی را بازی کرده است.

پاسدار از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود که پدرش ایرانی است، کار خود را با ایفای نقشی کوتاه در «تاپ گان» شروع کرد. در بین کارهای قدیمی پاسدار «راه کارلیتو» اثر برایان دی پالما شاخص ترین فیلم او محسوب می شود اما پاسدار با ایفای نقش در سریال ها بود که به شهرت رسید. پاسدار علاوه بر حضور در سریال های پرطرفداری همچون «خانه دارهای مستاصل» و «کسل» یکیک از نقش های اصلی سریال پربیننده «قهرمانان» را هم برعهده داشت.

دانیال پاسدار از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

حبیب زرگرپور

زرگرپور یکی دیگر از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود است که نامزد جایزه اسکار شده، آن هم دو بار! زرگرپور از اوایل دهه 90 به عنوان طراح جلوه های ویژه به کمپانی ILM پیوست. زرگرپور با عناوین مختلف در طراحی جلوه های ویژه فیلم های مشهوری همچون «ماسک»، «پیشتازان فضا»، «جومانجی»، «اسپاون»، «چشمان مار»، «گردباد»، «جنگ ستارگان:اپیزود اول – تهدید شبح»، «توفان کامل»، «هویت بورن» و «نشانه ها» همکاری داشته و برای فیلم های توفان کامل و گردباد هم نامزد اسکار شده است.

زرگرپور از سال 2003 به عنوان مدیر هنری به کمپانی بازی های کامپیوتری EA پیوسته و سری بازی های «نید فور اسپید» از جمله کارهای شاخص او محسوب می شود. زرگرپور هم اکنون از اعضای فعال آکادمی هنر ها و علوم سینمایی آمریکا و بفتا در زمینه جلوه های ویژه است.

حبیب زرگرپور از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

آهو”سارا”جهانسوز شاهی

(زاده 10 ژانویه 1980، اولس، تگزاس) مُدل و از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود است.او از نوادگان فتحعلیشاه قاجار می باشد . شاهی رتبهٔ 90ام را در مجله ماکزیم در لیست 100 جذاب ترین سال 2005 کسب کرده است و در سال 2006 به رتبه 66ام صعود کرده است.

او در تلویزیون آمریکا و سینمای هالیوود به فعالیت در زمینه بازیگری اشتغال دارد.

سارا شاهی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

بهار سومخ

(زاده 30 مارس 1975 در شهر تهران) از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود و آمریکایی-یهودی است که در سینمای هالیوود به فعالیت در زمینه بازیگری اشتغال دارد. وی در فیلم های مطرح تصادف، ماموریت غیرممکن 3 و اره 3 بازی کرده است.

بهار سومخ از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

امیر مکری

امیر مکری (زاده 21 خرداد 1335) یک فیلمبردار ایرانی و از ایرانیان شاغل در هالیوود است. وی در سال 1977 به آمریکا مهاجرت کرده و در کالج امرسون تحصیل کرده است. از معروف ترین فیلم هایی که او در آن ها فیلمبرداری کرده است می توان به پسرهای بد 2، ارباب جنگ (فیلم)، گنجینه ملی:کتاب رمز، سریع و خشمگین 4، تغییرشکل دهندگان:تاریکی ماه و مرد پولادین اشاره کرد.

امیر مکری از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

گلشیفته فراهانی

شاید تنها کسی از این فهرست باشد که نیازی به معرفی ندارد. حضور اخیر او در صحنه هایی غیراخلاقی فیلمهای غربی نشان می دهد که او قسمتی از یک پروژه ی برنامه ریزی شده برای تحقیر فرهنگ شرقی و خصوصاً ایرانی-اسلامی است. وی بازیگریست به ظاهر ایرانی که در منجلاب سینمای غرب غرق شده است.

مجموعه دروغ ها – جای اژدها – خورش آلو با مرغ – درست مثل یک زن – سنگ صبور

مورد گلشیفته فراهانی عجیب ترین و دیرهضم ترین اتفاقی بود که در دهه اخیر سینمای ایران افتاده. ماجرا آنقدر عمومی شده که کمتر کسی است که از تغییر ناگهانی مسیر این بازیگر بی خبر باشد. فراهانی داشت در سینمای ایران به پختگی می رسید که پیشنهادی وسوسه برانگیز از سوی ریدلی اسکات برای بازی در فیلم مجموعه دروغ ها به او شد. فراهانی پذیرفت و در سکوت خبری در این فیلم بازی کرد. واکنش ها بعد از دیدن اسم او در کنار لئوناردو دی کاپریو و راسل کرو به شدت متفاوت بود. با اینحال محور مشترک گفته ها کیفیت حضورش در فیلم و مضمون آن بود و تقریبا همگی اعتقاد داشتند درباره تصمیم فراهانی بعد از تماشای فیلم می توان حکم قطعی داد. همین بحث و نظرها می رفت که درباره الی … را برای همیشه به محاق توقیف ببرد اما فیلم هم در جشنواره و هم به صورت عمومی اکران شد.

پوشش فراهانی در مجموعه دروغ ها و مضمون فیلم انتقادهایی به همراه داشت اما آنچه آب پاکی روی دست همه ریخت نوع پوشش او در مراسم افتتاحیه فیلم بود. در برهه ای حتی از سوی مسوولان سینمایی اعلام شد که او منعی برای حضور در ایران ندارد اما خود فراهانی تمایلی برای بازگشت نداشت و ترجیح داد مسیر بازیگری اش را جور دیگر طی کند. او تاکنون در چندین فیلم حضور داشته که البته هیچ کدام هم وزن و حتی نزدیک به فیلم هایی نبوده اند که در ایران بازی کرده است. او که می توانست ستاره اصلی سینمای ایران در دهه نود باشد حالا از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود است و به زندگی خود ادامه می دهد.

گلشیفته فراهانی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

کاترین بل

«کاترین بل» از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود مادرش ایرانی بود و در لندن به دنیا آمد. در سه سالگی به لس آنجلس رفت و در تبلیغات تلویزیونی ظاهر شد. او در فیلم «بروس قدرتمند» با «جیم کری» هم بازی است.

کاترین بل از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

میترا حجار

میترا حجار بعد از سال ها فعالیت در سینمای ایران سال 84 برای ادامه تحصیل به فرانسه و از آنجا به آمریکا رفت. بعد از چند سال رفت و آمد در محافل سینمایی این کشور در یک قسمت از سریال تلویزیونی آمریکایی به نام «اسمیت» بازی کرد اما حضور او در این سریال چندان مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار نگرفت. تا اینکه سال 2009 در دومین فیلم گابریل اسکات به نام «استلینای آبی» بازی کرد. البته او تنها بازیگر ایرانی این فیلم نبود، دو بازیگر ایرانی – آمریکایی به نام های نوید نگهبان و احمد عنانی هم در کنار حجار بازی کردند.

نقشی که حجار در استلینای آبی داشت چندان حساسیت برانگیز نبود اما آنچه که باعث شد برای بازی اش در این فیلم جو منفی علیه او در ایران به وجود آید همزمانی اکران فیلم با رفتن گلشیفته فراهانی از ایران بود. با اینکه میترا حجار قبل از اینکه فراهانی ایران را ترک کند در این فیلم بازی کرده بود اما وقتی این خبر منتشر شد که فراهانی از ایران رفته بود. برای همین بسیاری از خبرگزاری ها از عنوان «بعد از گلشیفته، حجار هم به هالیوود رفت.» را برای خبر خود استفاده کردند.

او مدتی بعد از انتشار این خبر در گفتگو با مجله فیلم درباره حضورش در هالیوود گفت: «من سه سال در فرانسه زندگی می کردم اما دائما به ایران رفت و آمد داشتم و ارتباطم با سینما قطع نبود. همان سال ها در فیلم های قاسم جعفری، رفیع پیتز، رحمان رضایی و … بازی کردم اما در مدت سه سال و نیمی که در آمریکا بودم هیچ ارتباطی با سینمای ایران نداشتم. اصلا هم تصمیمی نداشتم بروم هالیوود بازی کنم. جالب است آنجا اتفاقی امیر نادری را دیدم. اولین بار که همدیگر را دیدیم به من گفت امیدوارم نیامده باشی آمریکا که شهره آغداشلو بشوی! و من کلی خندیدم وگفتم واقعا برای بازیگری نیامده ام.»

میترا حجار از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

همایون ارشادی

همایون ارشادی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود بازیگری را از سن 49 سالگی شروع کرد اما چنان موفقیتی به دست آوردکه یک شبه ره صد ساله رفت و هرگز حسرت روزهای گذشته و دیر وارد سینما شدنش را نخورد. سال 1375 برای اولین بار جلوی دوربین «عباس کیارستمی» رفت و نقش اول فیلم طعم گیلاس را بازی کرد. شانس به ارشادی رو کرد و طعم گیلاس جایزه نخل طلای جشنواره کن را در همانس ال برد. همین باعث شد ارشادی دیده شود. فیلمساز آمریکایی؛ «مارک فورستر» بازی همایون ارشادی در طعم گیلاس را دید و از او برای بازی در فیلم «بادبادک باز» دعوت کرد. ارشادی هم برای انجام تست بازیگری به کابل رفت و در حالی که امیدوار نبود برای بازی در این فیلم انتخاب شود به ایران برگشت اما چند روز بعد به او اطلاع دادند که فورستر او را برای نقش پدر امیر انتخاب کرده است. به این صورت ارشادی نه تنها نقش بابا را در بادبادک باز بازی کرد بلکه راوی این فیلم هم شد.

دو سال بعد «آلخاندرو آمنبار» برای بازی در فیلم «آگورا» از ارشادی دعوت به بازی کرد. همه تصور می کردند بازی ارشادی در بادبادک باز باعث شده امنبار از او دعوت به همکاری کند اما بازی او آنقدر در طعم گیلاس درخشان بود که باعث شد باز هم یک فیلمساز بین المللی دیگر با تماشای این فیلم او را برای یکی از نقش های فیلمش انتخاب کند.

ارشادی در آگورا نقش «آسپاسیوس» را بازی کرده. «آگورا» زندگی زن ستاره شناسی با بازی «ریچل ویتس» را روایت می کند که پدرش در اوایل فیلم می میرد. برای همین اسپاسیوس که از سال ها پیش کنار خانواده آنها بوده جای پدرش را می گیرد. سومین تجربه بین المللی همایون ارشادی «سی دقیقه پس از نیمه شب» به کارگردانی کاترین بیگلو است. ارشادی در این فیلم تنها در یک سکانس دو دقیقه ای بازی دارد. او در مقابل «جسیکا جاستین» بازیگر نقش اصلی فیلم بازی می کند. جالب اینجاست که جسیکا چاستین در این سکانس شالی بر سرش انداخته و موهایش را پوشانده است!

همایون ارشادی که چندین تجربه در سطح بین المللی داشته نظم و برنامه ریزی درست زمان فیلمبرداری را بارزترین تفاوت میان گروه های فیلمبرداری داخل ایران با گروه های حرفه ای هالیوود می داند. به گفته او روز اول شروع فیلمبرداری آگورا برنامه ای چهار ماهه از تاریخ آغاز تا پایان تصویربرداری به بازیگران دادند و بعد از چهار ماه فیلمبرداری دقیقا در همان روزی که از قبل مشخص شده بود تمام شد.

همایون ارشادی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

بهرام رادان

بهرام رادان مهر ماه سال گذشته برای ادامه تحصیل در رشته سینما به کانادا رفت. هر چند دوری او از ایران باعث شد نتواند در سینما حضور داشته باشد اما او در آنجا هم از فعالیت در فیلم و سینما دست نکشید. قطعا برای او هم مانند دیگر بازیگران ایران که با رفتن به خارج از کشور با پیشنهاداتی روبرو شدند، احتمال بازی در فیلم و سریال خارجی وجود داشته اما رادان ترجیح داده برای دومین بار تجربه فیلمسازی اش را تکرار کند.

بهرام رادان بعد از آنکه برای شرکت در جشنواره فیلم سامسونگ فیلم چهار دقیقه ای «اشتباهی» را ساخت، در کانادا تصمیم گرفت بار دیگر فیلمسازی را تجربه کند. او با همکاری مدرسه فیلم تورنتو مستندی به نام «رویای شهرت» را کارگردانی کرد. گفته شده که در این مستند افراد مشهوری از کشورهای مختلف حضور دارند و درباره معضلات شهرت و آرزوهایی که در گذشته داشته اند می گویند. از آنجا که ممکن است مستند رویای شهرت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر امسال شرکت داشته باشد اخبار بیشتری از آن منتشر نشده تا تماشای آن سوپرایزی برای اهالی فرهنگ باشد.

بهرام رادان از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

 

 

 

رضا بدیعی

رضا بدیعی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود(28 فروردین 1309 در اراک – 31 مرداد 1390 در لس آنجلس کالیفرنیا)، او یک کارگردان ایرانی بود که بیشتر به خاطر فعالیتش در تولید فیلم و سریال در هالیوود مشهور بود. رضا بدیعی از اوائل دهه شصت میلادی به کارگردانی فیلم های تلویزیونی پرداخت و در طول 6 دهه گذشته بیش از 430 قطعه فیلم تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخت.

به بدیعی لقب «پدرخوانده تلویزیون آمریکا» داده شده بود. از جمله فیلم ها و سریال هایی که بدیعی کارگردان آن ها بوده می توان به تغییرمسیر ، بالاتر از خطر، هاوایی فایو او، بارتا، مرد شش میلیون دلاری، کاگنی و لیسی، بافی قاتل خون آشام و پیشتازان فضا اشاره کرد. بدیعی توانست جایزه یک عمر فعالیت هنری اتحادیه کارگردانان سینمای آمریکا را برای کارگردانی بیشترین تعداد سریال های یک ساعته تلویزیونی نیز به دست آورد.

رضا بدیعی از بازیگران ایرانی شاغل در هالیوود

  • ۰۰/۱۰/۲۷
  • محمد غفوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی